یادگیری کانبان (۱۹)

  • یاسر کازرونی

مترجم‌ها: یاسر کازرونی، مریم معصومی‌راد

کار در جریان(ادامه)

«نمی‌­دونیم که سقف مناسب چنده. اما به نظر می‌رسه می‌تونیم از عدد چهار برای شروع استفاده ­کنیم. یه عدد کم­ حضور دائمی ما رو می‌خواد، چیزی که اصلاً نمی‌تونیم اون رو اداره کنیم چون یا در سفر هستیم یا در جلسات کاری گیر افتادیم. یه عدد بالا هم به این معنی‌که تیم مدت­ طولانی بدون دریافت بازخورد از ما کارش رو ادامه می‌­ده؛ که در صورتی‌که مشکل بوجود بیاد ممکن باعث دوباره­‌کاری بشه؛ و ما می‌خوایم قبل از این‌که در کار دیگه‌ای غرق بشن اون‌رو اصلاح کنیم.»

دافنه پرسید: «اما چرا باید ستونی برای کارهای منتظر انجام وجود داشته باشه؟ منظورم اینِ که منتظر می­‌مونید تا اون ستون پر بشه و بعد شروع به پذیرش قلم‌ها می­‌کنید؟»

یوآخیم گفت: «دافنه، به نکته خوبی اشاره کردی، این خیلی هم غیرعادی نیست. ما به اون «صف» یا «بافری» از کار می‌گیم. اون معمولاً در جلوی کاری که به ­نوعی محدود شده ­است، مثل ستون پذیرش اینجا قرار می‌گیرد. بث و سزار نمی­‌تونند همیشه همراه ما باشند، بنابراین برای اطمینان می‌­خوایم وقتی این­جا هستن کار برای انجام داشته باشند. بنابراین یک بافر کوچکی از کار برای اون‌ها درست می­‌کنیم و فقط هر وقت این بافر پر شد، به اون‌ها اطلاع می‌­دیم

سزار گفت: «یوآخیم مطمئن نیستم در این مورد با شما موافق باشم.»

مارکوس پای تابلو رفت و گفت: «بیاید اون رو تصویرسازی کنیم تا واضح­‌تر بشه.» مارکوس داخل ستون پذیرش را به دو ستون تقسیم کرد و یک ستون آماده (Ready) و یک ستون در حال انجام (Doing) کشید. سپس به سمت گروه برگشت و گفت: «حالا کاملاً واضحه که چه کارهایی در حال انجام و چه کارهایی در انتظارند. وقتی­‌که ستون آماده پر شد، به سزار و بث اطلاع می‌دیم.»

دافنه گفت: «این شبیه کاریه که در مورد آزمون و در انتظار عملیات انجام دادیم نیست؟»

یوآخیم به ساعتش نگاه کرد و گفت: «ممکنه. جایی که فکر می‌کنید صف‌ها بدرد می‌خورن می‌تونید اون‌ها رو داشته باشید. مثلاً، جایی که محدودیت منابع وجود داره یا می‌خواید تفاوت بین کار در حال انجام و کار در حال انتظار رو تصویرسازی کنید. اگر دست به دست کردن کار مورد نظر باشه، مثلاً از کسی که مشغول پیاده­‌سازیه به کس دیگه‌ای که مشغول آزمونه، استفاده از یه صف روش خوبی برای علامت دادن کار آماده شده برای انتقال به مرحله بعده.»

محدود کردن کار در جریان

  • شروع کنید: شروع کردن رو متوقف کنید و تمام کردن رو آغاز کنید
  • محدود کردن کار در جریان فرصت‌های بهبود را آشکار می‌کند
    • اقدام روی آن‌ها منجر به جریان بهتر کار می‌شود
  • سقف کار در جریان مشخصی برای یک تیم وجود ندارد
  • یک سقف کار در جریان کم‌تر معمولاً بهتر است. به عنوان یک قاعده کلی:
    • کار در جریان خیلی زیاد معطلی کار را به همراه دارد
    • کار در جریان خیلی کم بی‌کاری افراد را به همراه دارد
  • سقف‌های کار در جریان قانون نیستند-بلکه دلایلی برای راه‌انداختن بحث‌ها هستند

فرانک سرش را تکان داد؛ به نظر می‌­رسید کم کم تفسیر سزار را قبول کرده است. چند لحظه به تابلو نگاه کرد و سپس گفت: «خب، به نتیجه رسیدیم؟ این تابلو است، ما محدودیت­‌های خودمون را داریم و کار ما با آن تمام شد؟»

گروه متدهای چابک:
برای عضویت در گروه متدهای چابک، از این آدرس استفاده نمایید.

بخش قبلی

بخش بعدی

https://bibalan.com/?p=2070
یاسر کازرونی

یاسر کازرونی

تست زندگینامه

کانال تلگرام

نظرات (1)

wave
  • یادگیری کانبان (۲۰) | سُماموس

    ۵ آبان ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰

    […] بخش قبلی […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید