بهترین کتابی که در سال ۹۶ خواندید (ادامه)

  • یوسف مهرداد

این یادداشت را در پاسخ به پرسشی که مطرح کرده بودم یعنی بهترین کتابی که خواندید و بهترین دوره‌ای که شرکت کردید (اینجا)، نوشتم.


#بهترین
* قوی سیاه، نوشته نسیم نیکلاس طالب
چر این کتاب را خواندم: در ادامه‌ی مطالعاتم برای “درک سیستم‌ها و رفتار آنها”، به سراغ این کتاب رفتم. این کتاب به شما کمک می‌کند تا درک عمیقی از “شرایط غیرقطعی” پیدا کنید و تحلیل پدیده‌های نوظهور پیدا کنید. برای من، یکی از نکات جالب این کتاب این بود که نویسنده‌اش تحصیلات مهندسی دارد و در بازارهای مالی کار کرده است.
یادداشتی در این زمینه در وبلاگ نوشتم (https://bibalan.com/?p=2152) که نشان می‌دهد این قوی سیاه نازنین چقدر ذهنم را به هم ریخته است.
در ادامه به مطالعه‌ی مبحث Anti-fragile یا پادشکنندگی ادامه دادم تا این مبحث کامل شود.

* بیشتر کتاب‌هایی که سال گذشته مطالعه کردم با موضوع این گروه در ارتباط نیست و بیشتر به حوزه‌ی بازارهای مالی و فاینانس مرتبط بود مانند فیزیک مالی با ترجمه‌ی استاد گرانقدر آقای دکتر عبده و مجموعه کتاب‌هایی در مورد Performance Attribution Analysis که بسیار آموزنده بود.
* در پایان سال هم کتاب “کار عمیق” از سر خوش‌شانسی به دستم رسید که کتاب درخور توجهی است که خواندنش هنوز به پایان نرسیده است، زیرا می‌خواهم آن را عمیق بخوانم ?


#بهترین
بهترین دوره یا کارگاهی که شرکت کردم، خودخوانی درس “دینامیک سیستم” با تدریس استاد گران‌قدر جناب آقای دکتر مشایخی در سایت “مکتب‌خونه” است (https://maktabkhooneh.org/course/148).
چر این دوره را گذراندم: برای تکمیل مطالعاتم برای “درک سیستم‌ها و رفتار آنها”.


#بهترین
بهترین کاری که شروع کردم یادگیری زبان پایتون بود، آن هم تحت نظر استادی که روزی استادش بودم؛ همه‌ی تکنیک‌های خودم را روی خودم پیاده می‌کند: تمرین می‌دهد، امتحان می‌گیرد، تکلیف مطالعاتی می‌دهد، از زیبایی‌های زبان می‌گوید، ای داد بیداد … ?
بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر / دیدی که چگونه گور بهرام گرفت


#بهترین
بهترین کاری که کردم دفاع از پایان‌نامه‌ام بود که بار سنگینی بر دوشم بود. موضوع آن بسیار نو بود و هیچ تجربه‌ی داخلی در مورد آن وجود نداشت. جلسه‌ی دفاع هم خیلی خوب برگزار شد و اساتید بسیار راضی بودند.

https://bibalan.com/?p=2348
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید