خودشناسی: وادی حیرت

  • یوسف مهرداد

از طرف دانشگاه و به عنوان بخشی از درس توسعه‌ی فردی، به ما مجوز دسترسی به یکی از ابزارها و خدمات شرکت گالوپ داده شده است. تا جلسه‌ی بعد وقت داریم تا نتیجه‌ی یکی از آزمون‌های خودشناسی (شناساسی نقاط قوت) را آماده کنیم. این آزمون حدود سی دقیقه طول می‌کشید. شبیه به آزمون‌هایی که می‌توانید در اینترنت پیدا کنید و احتمالا تجربه‌ی آن را دارید.

بعد از اتمام آزمون گالوپ، نتایج آن را می‌توانید به همراه تحلیل و پیشنهادها ببینید. امروز در آزمون شرکت کردم. بعد از خواندن گزارش این ابزار شرکت گالوپ هنوز حیرانم که چه طور این همه اطلاعات در مورد شخصیت من به دست آورده‌اند. حیرت‌انگیز است! باور بفرمایید!

از این ابزارها کم ندیده‌ام؛ حتی در شرکت هم یکی از این ابزارها را پیاده‌سازی کرده بودیم و من در جریان مدل‌ها و کاربردهایش بودم. ولی باور بفرمایید این گزارش شرکت گالوپ از شخصیت من، مرا انگشت به دهان کرده است!

دوست عزیزم، محسن، می‌گفت که سال‌ها قبل تیمی آزمونی از آنها گرفته بودند و نتایج را وارد یک نرم‌افزار خارجی کرده بودند و بعد نتایج را برایشان ارسال کرده بودند. وقتی محسن نتایج را دیده بود، متعجب شده بود. الان به یاد گفته‌ی محسن افتادم. محسن از این متعجب بود که چگونه این همه موضوع از شخصیت‌اش فهمیده‌اند.

همیشه به دوستان و شاگردانم می‌گفتم که شنیده‌ام که گفته‌اند خودشناسی از خداشناسی بالاتر است. ولی به نظرم شرکت در آزمون گالوپ و دریافت نتایج آن حتی از خودشناسی مهم‌تر است! زیرا زوایایی از شخصیت شما را بیان می‌کند که باورنکردنی است؛ بماند که راهکارها و پیشنهادهایش جای خود دارد.

بعد ازین وادی حیرت آیدت
کار دایم درد و حسرت آیدت
هر نفس اینجا چو تیغی باشدت
هر دمی اینجا دریغی باشدت
آه باشد، درد باشد، سوز هم
روز و شب باشد، نه شب نه روز هم

عطار نیشابوری
مرجع: گنجور

https://bibalan.com/?p=2552
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

نظرات (3)

wave
  • علیرضا قاقالو

    ۲ مهر ۱۳۹۸ در ۰۹:۴۴

    سلام
    وقت بخیر
    متناسب با دیدگاهی که مطرح فرمودید این دو ویدیو شاید براتون جالب باشه:

    «ظاهر نهان» مستندی دیدنی است که مخاطب را با مسائلی چون اهمیت خودشناسی، معنای خودشناسی، تجرد نفس، اهمیت و جایگاه استاد در معرفت نفس و … آشنا می کند. این مستند، در دو قسمت کوتاه ده الی بیست دقیقه ای در ذیل مراسم یادبود ۶۵ شهید دبیرستان مفید تهران، تهیه و تنظیم شده است و حاصل تلاش جمعی از معلمان، دانش آموختگان و دانش آموزان دبیرستان مفید است.

    https://as4.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/66700184ab37848235d307068d98e84a4548920-360p__29811.mp4

    https://as1.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/94720196fc8937dbb3aa1a2ed943dc2c4549058-360p__93684.mp4

    پاسخ
    • یوسف مهرداد

      ۲ مهر ۱۳۹۸ در ۲۰:۰۶

      سلام، وقت شما هم به خیر
      سپاسگزارم.

      پاسخ
  • مصاحبه استخدامی | سُماموس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۰۳:۴۰

    […] از تجربیات خوبم در این زمینه را در نوشته‌ی “خودشناسی: وادی حیرت” آورده‌ام که واقعا جالب و شگفت‌انگیز […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید