جاوا اسکریپت بهترین زبان برنامه‌نویسی جهان شد

  • یوسف مهرداد

مرکز GitHub آمارهایی منتشر کرده است که افزایش سرعت سازگاری با زبان‌های برنامه‌نویسی متن‌باز را نشان می‌دهد.

انتشار اعداد و ارقام برمبنای برنامه‌نویسی‌های صورت گرفته مبتنی بر مخزن کدهای GitHub چندان علمی محسوب نمی‌شود. ولی تا اندازه‌ای می‌تواند چشم‌انداز این عرصه را نمایان کند.به گزارش وب‌سایت theinquirer، آمارهای منتشر شده رشد نجومی استفاده از جاوا پس از سال ۲۰۰۸ میلادی را نشان داد و این مساله را آشکار کرد که زبان برنامه‌نویسی جاوا از Ruby، PHP، Python و CSS محبوب‌تر است. همچنین همان‌طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، JavaScript به عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در جهان برگزیده شد و به صورت همزمان Ruby بخش اعظم محبوبیت خود را از دست داد.

با وجود این ++C یکی از بزرگ‌ترین برندگان این عرصه رقابتی بود و توانست در رتبه هفتم بایستد. در این میان دیگر زبان‌‌ برنامه‌نویسی موسوم به C از رتبه پنجم به نهم سقوط کرد و موقعیت PHP نسبت به قبل تقریبا بدون تغییر باقی ماند.

زبان برنامه‌نویسی CSS که در سال ۲۰۱۲ میلادی تقریبا هیچ سهمی از بازار را در اختیار نداشت، در سال ۲۰۱۵ توانست رتبه ششم را به دست آورد و در مقابل، زبان #C که سال گذشته در مقام دهم قرار داشت، به رتبه هشتم صعود کرد.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود این اعداد و ارقام اهمیت داشته باشند این است که شرکت‌های بزرگ مانند گوگل و مایکروسافت با GitHub سازگار شده‌اند.

مرجع: دنیای اقتصاد

گزیده:

“Don’t worry if it doesn’t work right. If everything did, you’d be out of a job.”

– Mosher’s Law of Software Engineering

https://bibalan.com/?p=45
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید