هدیه‌ی آقا مجتبی

  • یوسف مهرداد

درس دادن برایم لذت بخش است، انگار با درس دادن و آموزشِ یادگرفته‌ها و تجربه‌هایم، بخشی از وجودم به آرامش می‌رسد و احساس “ارزش آفرینی” و “مفید بودن” می‌کند. همواره بر این باورم که “امانت‌دار” مطالبی هستم که از دوستان و همکارانم یاد گرفته‌ام و “وظیفه دارم” آنها را به دیگران منتقل کنم. امیدوارم امانت‌دار لایقی بوده باشم.

در دوره‌ی اخیر متدهای چابک (Practical Scrum+XP) اتفاق جالبی افتاد و آن هم حضور دو تن از دوستان بسیار قدیمی‌ام در دوره بود که فکر می‌کنم هدف‌شان این بود که به من ییاموزند “زیره به کرمان بردن” به چه معناست! 🙂 از این که هر هفته آنها را می‌دیدم بسیار خوشحال بودم. چقدر خوب بود که بهانه‌ای داشتیم برای حال و احوال و تازه شدن دیدار و یادآوری خاطرات؛ این دو دوست گرامی، آقا مجتبی و آقا مرتضی بودند که هر دو افراد بسیار موفقی در حوزه‌ی کاری خودشان هستند و خوشحالم که افتخار دوستی با آنها را دارم.

در آخرین جلسه‌ی دوره، آقا مجتبی عزیزم به تک‌تک شرکت‌کنندگان و خود من یک کتاب بسیار گران‌بها از مجموعه کتاب‌های انتشارات آریانا (آریانا قلم) هدیه دادند. جای شما واقعا خالی! چه کتاب‌هایی! آریانا هم که نیازی به معرفی ندارد.

سهم من از هدیه‌های آقا مجتبی، کتاب نوآفرینی آدام گرانت بود. چقدر خوب ترجمه شده بود و چقدر طراحی زیبایی داشت. خدا قوت به دست‌اندرکاران این انتشارات.
مجتبی جان، دست شما درد نکند.

فکر می‌کنم بهتر باشد که آقا مجتبی را به همه‌ی دوره‌ها دعوت کنم به ویژه جلسه‌ی آخر دوره! مطمئن هستم نظر شما هم مثبت است! 🙂

گزیده:
کسی که امروز کتاب می‌خواند، رهبر فرداست. مارگارت فولر
مرجع: انتشارات آریاقلم

پانوشت:
پیشنهاد می‌کنم این سخنرانی را در تد ببینید.

ٌTED.com: What makes a good life?
What keeps us happy and healthy as we go through life? If you think it’s fame and money, you’re not alone – but, according to psychiatrist Robert Waldinger, you’re mistaken.

https://bibalan.com/?p=2399
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید