۱۰- پارادوکس تخصص

  • یوسف مهرداد

الان سال‌هاست که وارد عصر اینترنت شده‌ایم. ویژگی این عصر این است که به محص اینکه یک مسیر از کار و اقتصاد، بسیار سودده می‌شود، انبوهی از آدم‌ها به آن می‌ریزند. آنها که با جستجو در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، متوجه این مسیر جدید رسیدن به پول یا موفقیت شده‌اند، به زودی عرصه را بر هم تنگ می‌کنند.

آیا در این غوغا که یک دفعه هزاران نفر خود را کارشناس خبره یک کار جا می‌زنند، می‌توان باز هم موفق شد یا اینکه باید از این راه جدید، دل بکنیم و به وادی دیگری مهاجرت کنیم؟

حقیقت این است که این سال‌ها دست زیاد شده، اما آدم‌های ماهری که به صورت تخصصی و متمرکز در کاری مهارت داشته باشند، حتی از پیش هم کمتر شده‌اند.

مثال عرض می‌کنم: این سال‌ها تعداد آدم‌هایی که می‌گویند که متخصص بازاریابی، تولید محتوا، طراحی وب، ساخت اپلیکیشن و سئو هستند، خیلی زیاد شده.

اما وقتی شما عملا می‌خواهید کاری سطح بالایی سفارش بدهید، متوجه میشوید که اتفاقا در هر کدام از اینها آدم‌های متخصص بسیار کم هستند. در کمال شگفتی حتی تعداد آدم‌ها یا شرکت‌های کاربلد در برخی از این عرصه‌ها به تعداد انگشتان دو دست هم در یک حدوده جغرافیایی وسیع نمی‌رسد.

نتیجه: در کار خود ماهر و متخصص شوید، طوری که از بقیه کاملا متمایز شوید. روی یک مهارت تمرکز کنید و افق دید خود را گسترده کنید.

حتی در دریایی از آدم‌های با روزومه مشابه، این شما هستید که در نهایت توسط مشتری انتخاب خواهید شد!

منبع: “۱۳ پارادوکس عجیب و تفکربرانگیز زندگی مدرن ” از وب‌سایت یک‌پزشک

https://bibalan.com/?p=3444
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید