لارنس جوزف الیسون چگونه میلیاردر شد؟

  • یوسف مهرداد

بخش مدیریت روزنامه دنیای اقتصاد خلاصه‌ای از زندگی لارنس الیسون بنیانگذار اراکل آورده بود. بخش زیر را انتخاب نموده و در اینجا آورده‌ام. بخش‌های پررنگ، مطلبی است که بسیار مورد توجه‌ام قرار گرفت.

«اوراکل در سال ۱۹۸۶ با به فروش گذاشتن سهامش برای عموم، سرمایه‌اش را به میزان ۵/۳۱ میلیون دلار افزایش داد. شرکت در سال ۱۹۹۰ اولین ضرر خود را اعلام کرد. جمع سرمایه بازار اوراکل ۸۰ درصد کاهش یافت و به نظر می‌رسید که شرکت در آستانه ورشکستگی باشد. در واقع فروشندگان شرکت با اصرار از مشتریان بالقوه می‌خواستند بیشترین میزان ممکن از نرم افزارهای اوراکل را به یکباره خریداری کنند و سپس این فروشندگان ارزش فروش آینده را در فصل جاری می‌نوشتند و به این شکل پورسانت بیشتری دریافت می‌کردند. این امر زمانی به مشکل تبدیل شد که فروش‌های آتی محقق نشدند. بنابراین الیسون در نهایت بسیاری از کارمندان قبلی‌اش را با مدیران باتجربه تر عوض کرد. او در آن زمان ۱۰ درصد کارکنانش، یعنی حدود ۴۰۰ نفر از آنان را از کار برکنار کرد. الیسون برای اولین بار بخش مدیریتی شرکتش را به حرفه‌ای‌ها سپرده و خودش تمام انرژی‌اش را به توسعه محصولاتشان متمرکز کرد. »

گزیده:
کوچکترین چیزی را که می‌توانید اندازه‌گیری کنید، اندازه بگیرید، چرا که اندازه‌گیری به شما فرصت می‌دهد تا سریعاً عکس‌العمل نشان دهید. Seth Godin

https://bibalan.com/?p=374
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید